Lugn, det kommer en sommar...

Jovisst, det är februari och det ska vara vinter men jag tycker i alla fall inte om att det snöar på diagonalen hela dan. Det är säkert trevligt för den som vill åka skidor och det är väl kul med snö till sportlovet men personligen skulle jag gärna slippa den här delen av året. Slutgnällt! Nu ser vi framåt och det finns mycket skoj att se fram emot.

Anne-Britt Stigsdotter

Vinterskog, akryl på linneduk av Eva Akne. Mer konst på AkneArt, klicka på bilden..

Den Finska kvinnan

Du har väl inte missat att årets Finska event på SKB går av stapeln på söndag 10 februari. Kl 13-15 är det vernissage och event. Hans Raab talar om Den finska kvinnans roll i historien och det bjuds på tilltugg och musik. Se även
VisitRoslagen.
Bild lånad från VisitRoslagen.

Påsk i Harg

Vi kommer även i år att ha en påskutställning i Brukshandeln i Harg. Vi har lärt oss av erfarenheter från förra året och laddar för en fin upplevelse för besökarna. Tiderna är 19-22 april, en mer detaljerad inbjudan kommer snart.

Årsmöte 2019

Årets årsmöte hålls söndag 24 mars kl 12.30 i Vuxenskolans lokaler i Östhammar. Lättare förtäring serveras och en spännande konstnär kommer att berätta om sin konst. Du kommer väl?

Anmäl dig till monicaekloef@telia.com senast 20 mars.